اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

شهردار مشهد: مقابل شهرخواران بایستید

  • کد خبر: ۱۰۰۴۶۰
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
شهردار مشهد: مقابل شهرخواران بایستید
شهردار مشهد خطاب به کارشناسان حقوقی شهرداری: در مقابل گردن کلفت ها، زمین خواران و شهرخواران محکم بایستید و بدانید با همه توان و بیش از آن حمایتتان خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با بیان اینکه کارشناسان حقوقی شهرداری نهایت انصاف و رعایت حال مردم را داشته باشند، خطاب به کارشناسان حقوقی شهرداری افزود: در مقابل گردن کلفت ها، زمین خواران و شهرخواران محکم بایستید و بدانید با همه توان و بیش از آن حمایتتان خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در مراسم گرامیداشت روز وکیل مدافع افزود: یکی از نکات بسیار مهم برای ما در حوزه حقوقی، رعایت حق مردم است. بر این اساس از همکارانم می‌خواهم که در مواجهه با مردم، نهایت انصاف را در مباحث حقوقی داشته باشند؛ کاری که تاکنون هم انجام می‌دادید.

رضایتمندی از شهرداری‌ها پذیرفتنی نیست

وی با بیان اینکه امروز بنا به هر دلیل رضایتمندی مردم از مجموعه شهرداری‌ها در سراسر کشور در حد قابل قبول نیست، اظهارکرد: این درحالی است که بیشترین خدمات را شهرداری در برابر دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به مردم ارائه می‌دهد.

ارجائی تصریح کرد: این همه شکایت علیه شهرداری‌ها و شهرداری‌ها علیه مردم برای چیست؟ درحالی که شهرداری‌ها نهاد‌هایی صددرصد خدماتی هستند؛ بنابراین اولین و اصلی‌ترین درخواست ما از کارشناسان حقوقی این است که درباره مردم نهایت انصاف را داشته باشید.

شهردار مشهد افزود: یکی از گرفتاری‌های کشور تعدد قوانین است که گاهی مغایر هم هستند. شاید اصلاح قوانین در کشور سخت باشد، اما شورا‌های شهر هنوز نوپا هستند و اگر امروز شروع کنیم، می‌توانیم برخی مصوبات را اصلاح کنیم.

ضرورت تشکیل کمیته «مانع زدایی» و اداره کل حقوقی

ارجائی ضمن اشاره به اینکه باید کمیته یا کارگروهی در شهرداری برای مانع زدایی و اصلاح مصوبات ایجاد شود، تصریح کرد: در این راستا از پیشکسوتان حقوقی و اعضای شورای اسلامی شهر دعوت و یک دور مصوبات ادوار مختلف شورای اسلامی شهر بررسی شود. این امر می‌تواند ثمرات زیادی برای شهرداری داشته باشد.

وی افزود: بعضی قوانین اگر مقداری تغییر کند، دستمان برای ارائه خدمت بسیار باز و گره از مشکلات مردم بازخواهد شد. در این راستا باید یک اتاق فکر در اداره کل حقوقی تشکیل شود.

ارجائی به اصلاح برخی بند‌های بودجه ۱۴۰۱ کشور در حوزه شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: اگر بودجه ۱۴۰۱ کشور با همان شکلی که در حوزه شهرداری‌ها بود تصویب می‌شد، دچار مشکلات زیادی می‌شدیم؛ بنابراین با کار منسجم و همکاری شهرداری‌ها و مجلس پیگیری‌های زیادی انجام شد و سرانجام ما پیروز شدیم.

ابطال یک مصوبه به سود شهرداری‌ها

شهردار مشهد گفت: امروز توانستیم یک تبصره دیگر که علیه شهرداری‌ها بود، با عنوان ۲ درصد از محل عوارض پروانه‌ها برای مالیات را ابطال کنیم.

وی اضافه کرد: درمجموع کار کارشناسان حقوقی بسیار حساس است. زیرا از یک طرف با حق الناس و از طرفی با بیت المال سروکار دارند. از شما می‌خواهم که در تصمیمات و کارشناسی هایتان بسیار دقت کنید.

ارجائی افزود: همکاران حقوقی جزو همکاران دانشی ما هستند. قدر آن‌ها را می‌دانیم و برایشان ارزش قائلیم و می‌دانیم بخشی از موفقیت‌های شهرداری مرهون تلاش‌های این عزیزان است. وی ادامه داد: از همکاران حقوقی شهرداری می‌خواهیم پیش از تدوین لوایح یا بستن قرارداد‌ها به موضوع وارد شوند و نظرات کارشناسی شان را ارائه دهند. این موضوع می‌تواند در راستای کاهش دعاوی حقوقی کمک بسیاری به مدیریت شهری کند.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای تحقق حقوق شهروندی

همچنین هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه برای تحقق حقوق شهروندی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کارشناسان حقوقی، از متخصص‌ترین و متعهدترین گروه‌هایی هستند که در مجموعه شهرداری مشهد به صورت شبانه‌روزی، دغدغه‌مندانه فعالیت می‌کنند و بسیاری از زحماتی که این افراد در طول سال متحمل می‌شوند، کمتر دیده شده و همین مهم، یکی از مصادیق مظلومیت کارکنان حوزه حقوقی شهرداری است.

حمید شهرآبادی، سرپرست اداره‌کل حقوقی شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه اینکه شهردار مشهد اعتقاد دارد که باید ضوابط و مقررات، به‌نفع مردم تغییر کند، گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی دوره ششم مدیریت شهری، عدالت محوری و رعایت حقوق شهروندی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->